Párizsban megháromszorozódott a városi terepjárók parkolásának költsége

Hetek óta lehetett arról olvasni, hogy Páris városvezetése meg kívánja szavaztatni polgárait a városi terepjárók parkolásának költségeiről.

Párizs az elmúlt években gőzerővel próbálja helyrehozni, amit a legtöbb Európai város az 50-es, 60-as években elrontott és ebbe masszívan invesztál. Többek között pár év alatt megszaporodtak a kerékpárutak (ez ismerős lehet nekünk is) és egyre több úgynevezett gyerekbarát utcácskát alakítottak ki.

A párizsi Szajna alsó rakpartja mielőtt és miután kitiltitták az autókat A Szajna pajtra mielőtt és miután kitiltották az autókat. Forrás: Reddit

Nemrég bejelentették, hogy 300 millió eurót költenek el 2026-ig városfejlesztésre aminek célja, hogy még inkább visszaadják a várost a lakóinak.

Most ennek a progresszív gondolkodásnak mutatkozik újabb jele: a párizsi lakosság 54,6%-kal megszavazta, hogy a városi terepjárók (SUV-ok) parkolási díjai a háromszorosára emelkedjenek.

A SUV-ok extra "adóztatását" az indokolja, hogy több helyet foglalnak, zajosabbak, magasabb a károsanyag kibocsátásuk, ergó többe kerül a városnak kiegyensúlyozni a SUV-ok környezeti lábnyomát.

Forrás: The Guardian